Scoren tijdens de super sportzomer
De zomer ligt al om de hoek, de tijd waarin de wereld weer meer kleur krijgt en de dagen steeds langer worden. De maatregelen rondom corona worden ook steeds meer versoepeld en Nederland gaat langzamerhand weer open. Deze zomer worden er niet alleen in Nederland maar ook in andere delen van de wereld weer sportevenementen opgepakt. Met het EK voetbal wat wordt gehouden in verschillende Europese landen, de Olympische spelen in Tokio en de Formule 1-race in Zandvoort staat er heel wat op de planning deze zomer. Daarom kunnen we dit wel een super sportzomer noemen.
Sport heeft nog steeds een grote impact op de maatschappij, zeker als het gaat om het nationale Team van Nederland. Tijdens zulke evenementen wordt een land met 17,47 miljoen inwoners weer één om Nederland in alle vlakken samen te supporten. Het gaat vooral om de samenhorigheid en de gezelligheid rond deze evenementen, en die hebben we het afgelopen jaar door corona helaas moeten missen. Daarom smakt de consument zo erg naar deze super zomer. De oranjekoorts slaat weer toe de gelegenheid voor bedrijven om hierop in te spelen en uit te pakken,
Deze sportzomer is voor veel bedrijven de ultieme gelegenheid om extra omzet te genereren. In ieder reclameblok zie je reclames van grote merken als KPN, Staatsloterij en Heineken en van supermarktketens LIDL, Albert Heijn en Jumbo. Door zulke acties en campagnes zijn bedrijven ook bezig de oranje sfeer op te hogen, en krijgt iedereen zin in de sportzomer en is de consument bereid om hieraan mee te doen. Daardoor werkt het zo goed om als bedrijf actueel mee te doen aan de super sportzomer.
Ook voor de economie is de sportzomer van belang. Ondanks alles zullen veel momenten nog in de huiskamer worden beleefd en zal er meer worden besteed om de sfeer en beleving optimaal te maken. Denk hierbij aan versiering, fan-items maar ook dranken, snacks, bezorgmaaltijden (de tijden van de EK wedstrijden en het tijdsverschil met Tokio is soms precies gunstig voor horeca / bedrijven die thuisbezorgen).
Daarnaast is Citymarketing een belangrijk onderdeel van de super sportzomer. Doordat het EK voetbal door heel Europa gespeeld wordt krijgen veel steden extra aandacht rondom de speeldatum van de wedstrijden. Amsterdam is een van de steden waarin gevoetbald mag worden. Maar liefst 3 poulewedstrijden en een achtste finale worden er gespeeld in de Johan Cruijff Arena. Voor de Olympische Spelen in Tokio is er een olympisch dorp gemaakt waarin alle deelnemende landen kunnen verblijven tijdens de Olympische Spelen. De Formule 1-race in Zandvoort wordt het hoogtepunt voor de Nederlandse fans, na jaren komt de Formule 1 terug naar Nederland. Voor al deze organiserende steden geldt dat ze hier nog jarenlang van profiteren.
Al met al wordt het een zomer om naar uit te kijken vanuit elk perspectief. Net als supermarkten kunnen bedrijven er goed op inhaken, krijgen de deelnemende steden een boost en de consument voelt na een lange periode weer het gevoel van samenhorigheid en gezelligheid rondom grote sportevenementen.
Dus wil jij ook scoren tijdens een van deze evenementen door middel van promotionele communicatiedragers? Neem dan contact met ons op en ontdek de mogelijkheden.
Leoprinting - Meer dan alleen het bedrukken van papier.