Storytelling case: Leobooks voor AutoTrack
Leoprinting heeft voor Autotrack een strak, opvallend, knal geel notitieboek geproduceerd. Al eerder had Leoprinting een 'things to do book' voor Autotrack mogen maken. De LeoBooks boeken kunnen wij produceren in elke vorm, uitvoering en afwerking.
Wie en wat is Autotrack
AutoTrack is een Nederlandse website voor nieuwe- en tweedehands auto's, opgericht in het jaar 2000. AutoTrack heeft een neus voor goede auto's! Niet iedere auto die te koop is in Nederland kan zo maar op AutoTrack geadverteerd worden. Zij controleren al het aanbod en als ergens een luchtje aan zit dan vermelden zij dat bij de advertentie. Daarom kan je via AutoTrack met een gerust hart op zoek naar je nieuwe auto. AutoTrack controleert alle advertenties op de volgende punten:
• kenteken
• kilometerstand
• bouwjaar
• prijs
• garantievorm
• fraude
• diefstal
Het bedrijf biedt deze informatie door samen te werken met bedrijven als ANWB, BOVAG en RDW.
Storytelling
Naast notitiebladen bevat het LeoBook ook 'reclamepagina's' Dit zijn extra full color bladen welke o.a bedrijfsinformatie kunnen bevatten. De mascotte van Autotrack, het bekende speurhondje komt er meerdere malen op voor en ook allerlei wetenswaardigheden over autorijden in Nederland. Leoprinting noemt dit 'story telling' of 'merkbeleving'.
Het belang van beleving
Een beleving bieden in plaats van een product. Organisaties die nu nog denken in de trant van ‘kaas is toch gewoon kaas?’, ‘een fiets is toch gewoon een fiets? snappen het niet. Je moet van je klanten fan's maken door middel van positieve verhalen en ze betrekken bij de organisatie of bedrijf. Alle instrumenten hiervoor liggen klaar dmv. o.a. social media en apps. Een modern bedrijf heeft geen klanten maar ambassadeurs. Zij gunnen hun publiek een optimale beleving, gaan de interactie aan en ontvangen in ruil daarvoor mond-tot-mondreclame en positieve verhalen.
Maar hoe creëer je een beleving?
Merkbeleving is niet gelijk aan de positionering van een bedrijf. Het is persoonlijker en ligt bij het publiek: hoe ervaart een specifieke persoon het merk en waar associeert diegene het merk mee? Als organisatie kun je heb je hier geen volledige invloed op. Je kunt hier op inspelen door goed te luisteren naar de behoeftes van je publiek en die vervolgens uit te dragen in al je contactmomenten met je publiek. Een notitieboek van Leoprinting biedt de mogelijkheid de merkbeleving uit te dragen. Voorbeelden hebben wij genoeg laat u inspireren door projecten die wij al hebben mogen uitvoeren bijvoorbeeld voor Autotrack, Nike, Jagermeister, en vele anderen. Onze studio en adviseurs kunnen u daarbij helpen.