Er was eens een bedrijf… Iedereen heeft wel eens van de term storytelling gehoord. Storytelling, letterlijk ‘het vertellen van een verhaal’ is een begrip wat de afgelopen jaren steeds prominenter op de marketing-agenda is komen te staan. Maar wat houdt storytelling nou werkelijk in?
Storytelling heeft als doel om een merk te versterken en om een connectie aan te gaan met je doelgroep door middel van een verhaal. Enkel het verspreiden van een merkbelofte, visie of merkbeeld is niet voldoende. Een goed verteld verhaal bestaat uit een begin, midden, eind en een betekenisvol plot. Zo’n verhaal doet een beroep op iemands inlevingsvermogen en creëert iets herkenbaars. Hierdoor blijft het verhaal hangen en krijgt je merk een waardevolle betekenis.
Hoe vertel jij je merkverhaal? ‘Begin bij het begin’. De belangrijkste stap is het identificeren van jouw merk. Wat was de reden dat je deze dienst bent gaan aanbieden? Wat is je passie en wat maakt jou uniek? Wat beweegt jou en waar wil je uiteindelijk naartoe? Dit is het verhaal wat mensen zich zullen herinneren, wat een indruk op ze maakt, waar men iets van kan vinden iets of waar men zichzelf misschien wel in kan herkennen. Dit is het verhaal wat schuilgaat achter je logo en huisstijl.
Een goed merkverhaal is net als je logo, visie en alle marketing gerelateerde uitingen deel van je branding. Hoe laat jij jezelf zien aan de buitenwereld? Je merkidentiteit is zowel het idee als het beeld wat mensen hebben van jouw product of dienst. Een krachtig logo draagt jouw verhaal uit naar de buitenwereld. Het creëert herkenning in de massa en draagt een bepaalde waarde of zelfs belofte met zich mee.
Herken jij jezelf hierin en wil jij graag je verhaal vertellen?
Promotionele producten zijn zeer geschikt om jouw verhaal uit te dragen naar de buitenwereld. . Wist je dat 57% van de bezitters van promotionele producten zich de naam van het bedrijf of het merk van het product weet te herinneren? Dit percentage is wel twee keer hoger dan de 28% advertising recall van tv-commercials.
Een promotioneel product is niet zo kortstondig als een commercial, publicatie op social media of een advertentie. Een promotioneel product kan zelfs worden gekoesterd of gespaard. Kijk maar naar Albert Heijn of Heineken. U vindt op de website van Leoprinting alle belangrijke informatie voor het aanschaffen van verschillende promotionele producten, waaronder custom notitieboeken. Hiervoor hebben wij zelfs onze eigen configurator! Kijk hiervoor op https://configurator.leoprinting.nl/ en vertel ons jouw verhaal.
Leoprinting kan als geen ander helpen om uw merk sterker te maken en de zichtbaarheid van uw bedrijf te vergroten.