Slimme relatiegeschenken voor op de beurs
De vakbeurzen en evenementen zijn weer in volle gang! Bij Leoprinting zien we hiermee een verschuiving in de populariteit van giveaways voor beurzen. De behoefte van merken om een persoonlijke band met klanten op te bouwen is nog nooit zo groot geweest. Veel bedrijven investeren daarom in praktische of vernieuwende relatiegeschenken voor op de beurs van hoge kwaliteit die het merk weerspiegelen en klanten aanzetten tot actie, emotie of loyaliteit.
Wij geloven dat tijdens beurzen of evenementen reclame maken een (kosten)efficiënte manier van perfecte promotie is en essentieel voor het vergroten van merkbekendheid. Maar alleen als promotionele items wel de juiste waarde bieden om een sterke merkverbinding te maken. Wij delen hieronder negen populaire giveaways voor evenementen en beurzen die impact maken op iedereen die jouw stand bezoekt. In-person én virtueel.
Eco-friendly
Water in de kartonnen waterflesjes van Earth Water zijn de perfecte, duurzame relatiegeschenken tijdens beurzen en evenementen. Deze herkenbare eco-flesjes zijn gevuld met mineraalwater dat wordt onttrokken uit kleinschalige waterbronnen. Met Earth Water maak je jouw merk niet alleen zichtbaar bij jouw doelgroep, je steunt met jouw aankoop ook waterprojecten in gebieden waar dit het hardst nodig is.
Zaadjes planten
Je bent natuurlijk aanwezig op de beurs om de connectie aan te gaan met nieuwe en bestaande klanten, oftewel: om zaadjes te planten! Een leuk bruggetje naar een originele giveaway voor evenementen waarmee je duurzame indruk achterlaat. Verras de bezoekers van jouw stand met een visitekaartje (of een kaart in een vorm naar keuze) van groeipapier! Kies de kleur of het type bloemzaden die het beste bij jouw merk passen. De bezoeker kan het groeipapier thuis in de grond stoppen, waarna er bloemen groeien als blijvende herinnering aan jouw bedrijf.
Indrukwekkende gadgets
Wil je indruk maken met een giveaway waar bezoekers voor in de rij zullen staan? Ga dan voor een bedrukte gadget, zoals een speaker, draadloze oplader of koptelefoon. Het is logisch dat je tijdens een beurs niet iedereen blij kan maken met een toffe gadget. Zet deze give-away daarom in als prijs voor de winnaars van een spel, challenge of prijsvraag die aansluit bij jouw merkverhaal.
Verfrissend en Hollands
Een frisse, Hollandse weggever die niet alleen lekker is, maar ook goed van pas komt op de beurs: KING pepermunt! Te bedrukken met jouw logo of een scherpe boodschap. Ideaal als relatiegeschenk op de beurs om verfrissende gesprekken te kunnen blijven voeren met bezoekers. KING pepermunt is ook verkrijgbaar in een duurzame, geheel te personaliseren verpakking.
Breng jouw marketingboodschap tot bloei
Een echte bestseller en - net als groeipapier - tevens een uniek ‘groen’ presentje om als relatiegeschenk op de beurs weg te geven. Deze ecologische giveaway met een zaadbommetje is eenvoudig uit te delen tijdens evenementen en is volledig naar wens personaliseren om jouw marketingboodschap op een duurzame en groene manier tot bloei te laten komen.
Luxe en herbruikbaar
Op zoek naar een luxe, herbruikbare giveaway voor de beurs? Ga voor een duurzame drinkfles van helder Tritan kunststof. Deze stevige waterflessen hebben een langere levensduur dan andere plastic waterflessen en zijn in tien verschillende kleuren te verkrijgen en te bedrukken. De waterfles is licht, sterk, stootvast en BPA-vrij en ideaal om mee te nemen naar het werk, de sportschool of outdoor-activiteiten waar jouw merk blijvend zichtbaar is. Ideaal als luxe giveaway voor de bezoekers van jouw beursstand, ook leuk als prijs voor bijvoorbeeld een winactie.
All-time-favorite
Een all-time-favorite weggever voor op de beurs: katoenen tassen met een logo of grappige boodschap. Deze katoenen tasjes zijn voor bezoekers ideaal om beurs giveaways zoals boekjes of flyers in te verzamelen en na de beurs kunnen de tassen gebruikt worden als hippe boodschappentas, sporttas of schoudertas. De tassen kunnen worden uitgedeeld als relatiegeschenk op de beurs of als incentive worden weggegeven na bijvoorbeeld het invullen van een vragenlijst of na het winnen van een spel bij jouw beursstand.
Een smakelijk presentje
Een lekker presentje dat op ieder moment van de dag in de smaak valt: bonbons van chocolade, gepersonaliseerd met jouw bedrijfslogo of boodschap. Net als met een glaasje champagne, is het uitdelen van chocolade ook geschikt om als giveaways tijdens evenementen bezoekers langer vast te houden bij jouw stand. Verpakte gepersonaliseerde bonbons kunnen ook in een pot worden verzameld om bezoekers te laten raden hoeveel bonbons er in de pot zitten, waarmee ze kans maken op bijvoorbeeld een tas of waterfles.
Luxe cadeau verpakking
Toch zullen met de terugkeer van live evenementen de virtuele beurzen en congressen voor veel bedrijven een belangrijke rol blijven spelen. Luxe geschenkdozen of cadeau-achtige verpakkingen voor diverse items zoals werkboeken, op maat gemaakte notitieboeken en luxe pennen blijven naar verwachting daarom populair. Zie hier bijvoorbeeld hoe recruiter Laurence Simons Search zijn online bezoekers tijdens een online congres verraste met een luxe giftbox vol goodies als relatiegeschenk voor een beurs die geheel virtueel plaatsvond.
Tot slot
Bij Leoprinting zien we dat bedrijven, zowel tijdens in-person evenementen als virtuele congressen, kiezen voor kwaliteit als het gaat om promotionele producten, relatiegeschenken en giveaways. Merken komen niet meer weg met het uitdelen van duizenden goedkope (wegwerp)artikelen. Een trend waarvan wij verwachten dat het met het oog op duurzaamheid de komende jaren alleen maar zal toenemen. Welk beursgeschenk je ook kiest, denk vooraf na wat het doel is van de giveaway op de beurs en zorg dat deze aansluit bij jouw marketingstrategie. Advies nodig over relatiegeschenken voor een beurs of evenement? Neem dan contact op, wij helpen graag!