Wonderlijk genoeg zijn notitieboeken populair in onze huidige digitale wereld. Het gevoel wat een notitieboek oplevert gaat kennelijk niet op voor een peperdure Apple laptop, om maar wat moois te noemen. Het is de analoge sfeer die aan het notitieboek hangt. Alsof je nog een een brief met de hand schrijft en het verstuurd in een envelop met een postzegel erop.
Een Icoon
Wat Apple is voor sommige computerfans, is Moleskine® voor de creatieve wereld. Moleskine® presenteert zichzelf als hét icoon onder de opschrijfboekjes, maar ziet zichzelf ook als überhip product. Best gewaagd voor de makers van een compact notitie- en schetsboekje in een tijd waar smartphones, tablets en laptops de mediadragers zijn. Je zou kunnen zeggen dat de Italiaanse onderneming zijn kop in het zand steekt voor hedendaagse technologieën, maar opvallend genoeg werpt deze eigenwijze aanpak al jaren zijn vruchten af. In bepaalde creatieve kringen is het namelijk nog altijd not done om zonder een Moleskine® in de hand te worden gespot.
Voorloper van de Moleskine
Het notitieboek Moleskine® bestaat al heel wat decennia, de naam is echter pas halverwege de jaren 80 ontstaan. Dit is een periode waarin de zwarte notitieboekjes schaarser en schaarser werden totdat het Franse bedrijf die deze boekjes maakte zelfs de productie volledig stopte. De Britse schrijver van onder andere reisverhalen, Bruce Chatwin, vermeldt in zijn boek The Songlines een passage waarin hij de eigenaar van het familiebedrijf de woorden “Le vrai Moleskine n’est plus” toespeelt. Vrij vertaalt betekent dit “De echte Moleskine® is niet meer”.
De Comeback
In 1997 blies een kleine Milanese uitgever het zwarte notitieboek nieuw leven in en gaf het de naam Moleskine® mee. Bewonderaars van over de hele wereld zijn hiermee in staat om al hun gedachten, avonturen en ideeën in dit aloude legendarische boekje te bewaren. Zowel privé als zakelijk, waarbij de Moleskine® door creatieve en visionaire professionals gebruikt wordt, biedt dit boekje uitkomst. Zwart is al lang niet meer de enige kleur die Moleskine® voert. Naast de verpersoonlijking van kleur biedt Moleskine® je ook de mogelijkheid om het huidige fijne jaargetijde, de lente, in je notitieboek mee te nemen: Een set van 3 heerlijke pasteltinten geel, roze en paars lijkt er speciaal voor gemaakt.
Moleskine® notitieboeken bedrukken
Leoprinting verkoopt deze originele Moleskine® notitieboeken met preeg (je logo gedrukt) of foliedruk en in verschillende kleuren. Bekijk de opties om de notitieboeken te personaliseren en vraag online een offerte aan. Neem contact op met onze adviseurs voor een persoonlijk advies.